BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Click here for Myspace Layouts

Selasa, 5 Oktober 2010

Maaf,Aku Tak Campur

1. Dalam banyak hal, aku selalunye berkecuali ja. Malas nak campur. Nanti kalau aku campur, orang tuduh aku fanatik, taksub. Baik aku jadi orang tengah ja. Tu pun, diam. Kalau aku bersuara, nanti orang pengsan sebab mulut aku busuk. Eh, tak lah. Maksud aku, kalau aku bersuara, ada ja yang sakit hati. Nasib baik sakit hati tu bukan penyakit. Kalau tak, mahu aku jadi pembunuh upahan bersiri sebanyak 13 episod untuk musim pertama, 10 episod untuk musim kedua.

2. Susah ar kalau masuk campur ni. Nanti orang kata kita ni berlagak jadi hero lah. "Abis, kalau aku hero, yang korang tu ape? villain?". huh. Sebab tu, dalam banyak kes, aku diam je. Tak nak jadi pro, tak nak jadi kontra. Lebih kurang, natural la. Seperti mana apabila hidroklorik asid digunakan untuk menaturalkan sodium hidroksida, maka, terhasillah garam yang diberi nama Sodium Klorida dan digunakan untuk masak Chicken Sambal Spring Role on The Floor All People Walk to School by Bus (Ayam goreng masak belacan).



3. Serius ar..aku memang cukup menyampah, masyallah!, dengan orang yang fanatik dan taksub ni. Da la hati keras macam batu..baling kat padang terus jadi acara Lontar Hati gantikan Lontar Peluru untuk Sukma 2012. Tu baru hati..belum masuk Rejam Hempedu, dan Larian 100 meter berpalangkan vetebrata. Aduhai. Jadi, jadilah sahaja orang yang berkecuali. Baru cool yo. Wallahualam.

______________________________________________

Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang tidak mematuhi Imam dan memencilkan diri dari jamaah lalu dia mati, maka matinya seperti mati jahiliyah. Sesiapa yang mati terbunuh di bawah bendera kefanatikan, bermusuhan dan berperang kerana fanatik kesukuan (kebangsaan), dia bukanlah umatku. Dan sesiapa yang keluar dari umatku lalu menyerang umatku, membunuh orang-orang baik dan orang-orang jahat tanpa mempedulikan apakah dia orang mukmin atau tidak dan tanpa mengendahkan janji yang telah dibuatnya, orang itu juga bukan umatku.”(Muslim)

0 ulasan: