BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Click here for Myspace Layouts

Selasa, 5 Oktober 2010

Facebookoo

1. Entah kenapa, dua puluh empat, tujuh puluh lima menjak ni, aku rasa Facebook tu macam tempat yang sesungguhnya..hampeh? Atau, adakah kerana orang-orangnya yang hampeh? Adakah kerana facebook itu memang tempat untuk mengenakan orang, atau untuk mengikat tali ukhwah, atau tempat melalaikan, atau tempat membunuh?

2. Membunuh? Ya..silent killer. Dalam tempoh terdekat ni, dah banyak sangat video hantu tersebar. Bukan hantu yang cought-on-tape tu. Tapi, ni hantu dari ladang jagung mana yang tetiba sergah manusia. Sedap-sedap tengok video, tetiba, HUAARRGHHH! Lapar ke, hantu? Aku dah pernah komplain pasal video-video ni sebelum ni. Bukan apa, facebook ni dianggotai (wah..) oleh pelbagai lapisan masyarakat. Ada yang dah tua, ada yang masih baby, ada yang cool, ada yang alim, ada yang nakal, ada yang hampeh. Termasuklah yang ada penyakit lemah jantung, dan trauma melampau.



3. Kalaulah video tu boleh hentikan jantung dia hari ini, yang mana hari esok dia berniat untuk bertaubat, atau ingin menunaikan umrah, atau ingin memohon maaf pada saudara-mara dia, lalu mati, dah terbantut niat dia. Kita lak pujuk dia suruh tengok. Kat description tulis, 'tontonlah video ini..bla..bla..kesian.' Lastly, dia yang dikesiankan dan disekiankan.

4. Lain dari video, banyak lagi yang aku benci dengan facebook ni. Kadang-kadang, sikap kita tu yang corakkan facebook. Facebook tak salah. Kita yang terlalu dengan sempitkan facebook tu dengan pemikiran kita yang sempit. Itu memang realiti. Tayang dosa ja lebih. Kalau aku cakap (tulis) lebih-lebih, ada yang mencarutkan aku. Suka hati andalah.

0 ulasan: