BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Click here for Myspace Layouts

Selasa, 5 Oktober 2010

JATUH KE LANTAI

1. Bayangkan, selepas menara setinggi 44.56 + 20/3 - 5x1/2456 = 34k tingkat, find k. Lepas tu, rebah ke bumi sekelip mata. Menara yang kau bina empat bulan lalu, jatuh tergolek dog dalam tempoh yang singkat. Nak pulak sepanjang kau bina menara tersebut, pelbagai kenangan manis tercipta. Ada ke bina menara pun ada perkara manis?

2. Itulah yang aku rasa sekarang. Segala-galanya seakan-akan kembali pada asal. Banyak kenangan yang aku cipta dengan pelbagai lapisan masyarakat, hanya satu pengisian jangka masa pendek. Senyuman, ketawa, riang, kanak-kanak ribena, telah mula pudar. Ruang mula mengecut semula.


3. Dan sekarang (tolong mainkan satu lagu biola yang slow...pastikan ada mood sentimental dalam jiwa anda ya?), aku sedang menghadap komputer ini, menaip kata-kata yang aku sendiri tak tahu untuk apa. Fikiran aku celaru dua tiga menjak ini. Haih. Dah banyak kali aku ngomel, aku perlukan ruang, nafas dan al-Quran. Allah menguji aku. Dan...aku terimanya. Biarlah benda tu berlalu dengan baik. Aku keseorangan semula seperti biasa. Dah tiba masa untuk buka buku lama, muka surat yang baru.

4. Semuanya kembali pada asal - seorang, senyap, bisu, kelu. Mungkin untuk beberapa hari lagi, aku perlukan ketenangan untuk terima semula keadaan yang sesak ni. Huh. Wallahualam.

0 ulasan: