BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Click here for Myspace Layouts

Isnin, 8 November 2010

Putih,Hijau & Maroon

Selepas kecewa dengan diri dia, Don sedar, dia memang tak dapat miliki sebab BiruBiru masih sukakan Zon. Don memang sudah putus asa dan sedia beri laluan pada Zon untuk teruskan hubungan dengan Biru. Jadi, Don pun tak perlulah fikir susah payah untuk menangi hati Biru. Biru memang bukan miliknya.

Tiga bulan berlalu, Don keseorangan tapi masih melalui kehidupannya macam biasa. Don tak nak ingat lagi fasal Biru. Hati dia masih sakit, tapi tetap lega. Tapi, serius, Don memang tak suka Zon. Bagi dia, Zon tak mampu jaga Biru dari sudut agama. Tapi, siapa peduli? Cinta tu tetap buta. Buta!

Nah, sekarang, Putih pula ketuk pintu hati dia. Don mula beralih layar menuju ke arah yang ditiup Putih. Putih hanya muda setahun. Jadi, agak sukar untuk Don dekat dengan dia. Tapi, entahlah. Don sukakan dia dalam diam. Pernah juga bertegur...tapi, tak pula tunjukkan yang dia suka pada Putih.

Dalam waktu yang sama, Don ada rakan yakni Hijau dan Maroon. Sejak dua menjak ni, Don macam ambil berat juga pasal Hijau sebab Hijau tu pun kawan baik Don. Jadi, siapa kisah? Dah memang Don ni pun memang suka ambil berat. Tapi, soal Maroon pulak. Maroon pun kawan Don. Maroon ni taklah segarang nama. Nama dengar macam garang. Tapi, hati lembut. Don tahu yang Maroon ni ada konflik. Don cuba nak tolong, tapi tak tahu di mana nak mula.



Nak dijadikan cerita, dalam dua tiga minggu yang lalu, Don nampak hati Maroon ni dicuri oleh seseorang yang bernama Lon. Selang dua tiga hari, Maroon dan Lon diisytiharkan berkasihan. Masa ni, Don sendiri tak faham, kenapa dia tetiba cemburu tak tentu pasal. Tapi, macam biasalah...siapa yang tahu isi hati Don. Don senyap ja. Lon pun sama ja macam Zon, bagi Don..entah apa jadi Maroon di masa depan, dia pun tak tahu. Moga-moga, Maroon selamat di sisi Lon.

Hari ini, Don macam lemah sikit. Dalam otak dia sekarang cuma ada - diam, tak nak diganggu, tidur, sembahyang banyak-banyak, belajar, baca buku, makan. Dia pun tak peduli dengan orang lain sangat. Kesian Don. Tapi, Don tak kisah...sebab dia memang tak layak dikisahkan.

0 ulasan: